-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1703 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

اينجانب هفده سال قبل اقدام به خريد زمين كشاورزي (حدود ده هكتار و يك دانگ چاه آب) نمودم و با پدرم به كار كشاورزي مشغول شديم. پس از اين كه كارمند شدم، چون كارمندان بايد زمينها را واگذار ميكردند، سند مالكيت را به نام پدرم زدم و به رسم امانت و بدون دريافت وجهي، به او واگذار كردم و او سالها از آن زمين استفاده ميكرد. اما اكنون پدرم شروع به تقسيم زمين بين برادرانم نموده و ميگويد تو نيازي به زمين نداري و وضع مالي خوبي داري و حال آن كه من فقط يك كارمند هستم و از اين كار پدرم راضي نيستم. چه كسي بايد پاسخگو باشد و استفاده از آن زمين شرعاً چگونه است؟

از اين كه با ما مكاتبه نموديد سپاسگزاريم. براساس قوانين جمهوري اسلامي، سند رسمي به نام ماده 1287 قانون مدني سند رسمي را اين گونه تعريف ميكند: اسنادي كه در اداره ثبت اسناد و املاك و يا دفاتر اسناد رسمي و يا در نزد ساير مأمورين رسمي و در حدود صلاحيت آنها برطبق مقررات قانون تنظيم شده باشند، رسمي است.

پدر شما به ثبت رسيده است و شما از جهت اعتبار سند رسمي نميتوانيد اعتراض نماييد. ادعاي انكار نسبت به اسناد رسمي قابل قبول نيست مگر اين كه ادعاي جعلي بودن سند يا بطلان آن را به جهتي قانوني داشته باشيد، كه اين مطلب مورد ادعاي شما نيست. از اين جهت نميتوانيد از منظر حقوقي، دعوايي را عليه پدر خود مطرح و اقامه نماييد، چون خود بر اين امر صحه ميگذاريد كه با موافقت شما به نام پدرتان انتقال پيدا كرد. اما از جهت ماهيت دعوا اين زمين مال شما است و پدرتان حق واگذاري آن به فرزندان ديگر نداشته و شرعاً آنها نميتوانند از اين زمينها استفاده نمايند، چون پدر شما و برادرانتان ميدانستند كه اين زمينها متعلق به شما است، از اين رو، تصرف آنها شرعاً مجاز نميباشد در مورد اين زمين شرعاً هم پدر شما مسئول است و هم برادرانتان كه از اين موضوع آگاهي دارند. كيفيت رضايت شما به خودتان بستگي دارد و در صورت عدم رضايت شما تصرف در ملك ديگري بوده و حلال نميباشد.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.